Дейности

  

ЖП Инфраструктура

Проектиране и изграждане на 2 нови пътни надлези на км. 97+617 и км. 100+113 в междугарието Калояновец-Стара Загора

Проектът се финансира от: КОХЕЗИОНЕН ФОНД НА ЕС ПО ОП „ТРАНСПОРТ И ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА” 2014-2020 и БЪЛГАРСКИ ДЪРЖАВЕН БЮДЖЕТ
Бюджет: 7 853 765,19 лв.
Начална дата: 23 Апр. 2021
Възложител ДП „НАЦИОНАЛНА КОМПАНИЯ ЖЕЛЕЗОПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА”
Изпълнител „ТРЕЙС ГРУП ХОЛД“ АД

              

На 23.04.2021 г. между ДП НКЖИ и „ТРЕЙС ГРУП ХОЛД“ АД  се подписа договор № 11403 за проектиране и изграждане на 2 нови пътни надлези на км. 97+617 и км. 100+113 в междугарието Калояновец-Стара Загора.

Обектът е част от проект: Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2.Общата цел на проекта е завършването на дейностите по развитие и рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас през втори програмен период на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ (ОПТТИ) 2014 - 2020 г. Железопътната линия Пловдив-Бургас е приоритетна в националната железопътна система и подобряването на проектните параметри и модернизацията ще допринесе за повишаване на качеството на предлаганите услуги и намаляване на транспортните разходи. Реализирането на пресичанията с пътната инфраструктура на две нива ще повиши безопасността. По-високата скорост и по-високото качество на услугите ще спомогне за повишаване на конкурентоспособността на железопътния транспорт в сравнение с другите видове транспорт.

Изпълнението на договора е разделено на три етапа, като първият е проектиране и подготовка на документи за издаване на разрешение за строеж, вторият е строителство и последният, касае процедури за въвеждане на обектите в експлоатация.          

Строителството обхваща изграждането на два нови пътни надлеза в железопътния участък  на км. 97+617 и на км. 100+113, поради което строителните дейности са разделени в два подобекта. Съгласно изискванията на тръжната процедура и представените идейни проекти, се предвижда прелезите  да отпаднат и да бъдат заменени с надлези, които ще бъдат на три отвора 3х16.0 м с обща дължина от 48.0 м от фуга до фуга, за всеки поотделно. Конструкцията на надлезите е плочогредова от предварително напрегнати стоманобетонови греди, обединени с монолитна пътна плоча. Фундирането ще се изпълни на изливни пилоти.

При изпълнението на строителните дейности железопътната линия ще бъде в експлоатация. В тази връзка, Изпълнителят предвижда редица технически решения и мерки, които да не възпрепятстват нормалната експлоатация на линията. Една от тези мерки е ползването на влакови и електрически „прозорци“, както и успоредно изпълняване на видове работи на двете съоръжения.

 

КОНСУЛТАНТ:    

КОНСОРЦИУМ „ЕЖИС-ЕТП-АЙСИДЖИ“ ДЗЗД (Обединение между фирмите „Ежис-Полша“ ЕООД, „Ежис-България“ ЕАД, „Евротранспроект“ ООД, „Инфра консулт груп“ АД и „МАП Интернасионал“ ООД)

СРОК ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 550 календарни дни