Строителство на Магистрала Е 80, Участък: успореден нетърговски път, Бела Паланка - Пирот (Запад), Проект: Автомагистрала Коридор 10
През 2016 г. Трейс завърши изграждането на алтернативния магистрален път Бела Паланка - Пирот (Запад) в Р. Сърбия, с приблизителна дължина 22 км. Обектът е разделен на три участъка - съответно поделение на основния маршрут на магистралата. Проектната скорост е 60 км/час, а габаритът е 9м. Строителството на 22-километровия нов път започна през 2014 г. и бе ръководено от инж. Илия Недев. Първи и втори участък от обекта бяха пуснати в експлоатация на 28.12.2016г. Видео от обекта преди откриването може да видите тук.
Третият участък също е завършен. Изчаква се приключването на съседен лот от друг изпълнител, за да бъде въведен в експлоатация.
Кратко описание на обекта:
Участък 1: началото на участък 1 е на км 51+055, на мястото, където проектираната ос напуска магистралния път М-1.12. След това успоредният път минава под моста на магистрала Е80, преминава с мост Л=257м ж.п. линията Ниш-Димитровград и река Нишава. Следвайки брега на река Нишава, се съединява с коридора на местния път Кленйе-Любатовица-Стража-Црноклище, и в продължението от 1.7 км следва автопътя. На км 53+407 пресича с мост река Безимени поток.
Участък 2: началото на участък 2 е в края на участък 1, на км 55+288.49. Тази част е независима от автопътя и минава над село Селиште, ползвайки частично стария път който води до Пирот, а на км 56+800 се доближава до автопътя. На км 58+067 минава с мостова конструкция през река Вранешница. На км 59+020 напуска коридора на автопътя и влиза в село Црноклище, минавайки с мостова конструкция през Петрова река. Нататък ползва коридора на съществуващата улица през селото. Воден от местния макадамов път до км 61+475, влиза отново в коридора на автопътя до км 65+460, където напуска зоната на автопътя.
Участък 3: началото на участък 3 е в края на участък 2, до село Станиченйе на км 65+500. Успоредният път на това място напуска коридора на автопътя и ползва трасето на местния път до включването в регионалния път R121 Пирот – Княжевац.
Характеристики на пътната настилка:
Въз основа на калкулации и анализи, новата пътна настилка на Успоредния път състои се от:
1. Насип > 1 м
- Пласт от трошен камък 0/63mm, D=25cm
- Пласт от трошен камък 0/31.5mm, D=22cm
- Битумизиран трошен камък БНС32 СА, D=12cm
- Износващ пласт от асфалт-бетон АБ 11С, D=5cm
2. Насип < 1м
- Изкоп на местната почва, D=30cm
- Пласт от несвързан камък, D=30cm
- Пласт от трошен камък 0/63mm, D=25cm
- Пласт от трошен камък 0/31.5mm, D=22cm
- Битумизиран трошен камък БНС32 СА, D=12cm
- Износващ пласт от асфалт-бетон АБ 11С, D=5cm
В някои части има и реконструкция на съществуващия път R 121 - разрушаване на съществуващата настилка, Dmin = 50см. Новата настилка се състои от следните пластове:
- Пласт от несвързан камък, D=30cm
- Пласт от трошен камък 0/63mm, D=25cm
- Пласт от трошен камък 0/31.5mm, D=22cm
- Битумизиран трошен камък БНС32 СА, D=12cm
- Износващ пласт от асфалт-бетон АБ 11С, D=5cm
Съоръжения:
Участък 1:
1. Мост на река Нишава, L=257.05m, обща широчина: 237m
2. Мост на река Безимени поток, L=22.29m, обща широчина: 10.70m
3. 2 плочести водостока, L=5m
4. Подпорна стена, L=285.59m
5. 10 тръбни водостока, L=172,30; ᴓ800, ᴓ1000, ᴓ1400
Участък 2:
1. Мост на река Вранешница, L=38.05m, обща широчина:10.70m
2. Мост на река Петрова, L=46.57m, обща широчина: 40m
3. Мост на река Темска, L=75.05m, обща широчина: 63m
4. 2 плочести водостока, L=5m
5. 25 тръбни водостока, L=375m; ᴓ600, ᴓ1000, ᴓ1600, ᴓ2000, ᴓ1800
6. 12 подпорни стени, L=465m
Участък 3:
1. Надлез, L=90m, обща широчина: 11m
2. 1 плочест водосток, L=12m
3. 10 тръбни водостока, L=144.07m;ᴓ1000, ᴓ1600
4. 1 подпoрна стена, L=24m
Общ обем работи:
1. Изкоп – 411 436.74m3
2. Насип – 202 978.77m3
3. Асфалтови работи – 338 353.55t
4. Бетонови работи – 8 717.23m3