Проект: Изграждане на интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България - Пловдив
Проектът се реализира със средства от Европейския фонд да регионално развитие чрез ОП „Транспорт 2007 – 2013 г.” и национално съфинансиране.
Проектът предвижда изграждане на терминал за интермодални превози в района на гара Т. Каблешков, част от ж.п. възел Пловдив. Площадката ще се разположи от северната страна на гарата. Подходът на автомобилите към терминала ще става директно в републиканската пътна мрежа без преминаване през населени пунктове. Върху площ от 71 450 м² ще бъдат изградени - терминална площадка за ТР операции, площадка за складиране на контейнерите в два реда, площ за повредени контейнери и техника, специални места за хладилни товарни единици, административна сграда за обслужване на клиентите, сграда за митнически контрол и митнически склад, паркинги за товарни и леки автомобили и КПП.
Изпълнител на проекта е "Трейс Груп Холд" АД, а строителният надзор се осъществява от ДЗЗД "Рубикон-тест".
Цел на проекта
Създаване на условия за интермодален транспорт и развитие на железопътната инфраструктура в съответствие с политиката на ЕС. Ще спомогне за отимизация на съществуващата инфраструктура и ще доведе подобряване на качеството на предоставяните транспортни услуги в България .
Ползите от проекта
Изграждането на нова инфраструктура за интермодален транспорт в Южен - Централен район на планиране в България - Пловдив ще създаде условия за извършването на различни видове транспорт и комбинирането им. Проектът допринесе и за повишаване на качеството на предоставените товарни услиги, както и намаляване на цените за спедиторските фирми, а от там и тези за крайния потребител. Проектът има и косвени ползи, които са от полза за региона: създаване на нови работни места и повишаване стандарта на живот на населението;
Описание на проекта
Площа за изграждане на терминала е 68 870м² . На нея ще бъдат изградени - терминала, аминистративна сграда и паркинг.
Служи за товаро-разтоварна дейност, която ще се извършва с мобилен кран
- Склад за контейнери в два реда
- Площ за повредени контейнери и техника
- Специални места за хладилни товарни единици
- Автомивка за товарачи
- Административна сграда е разположена между площадка и паркинга на терминала като ги свръзва, има обслужващи и контролни функции.
Двуетажна, без сутерен, с плосък покрив.
От двете страни на административната сграда са разположени: навес за митнически контрол, кабина за контрола на достъп
Разполага с 23 места за тирове и 20 паркоместа за леки автомобили на обслужващия персонал.
Основноте дейности са : Работи по:
- Изграждане на 2-ри глух коловоз с дължина 645м, който ще основен товаро-разтоварен коловоз
- Изграждане ма 7-ми приемно-отправен коловоз и Изтеглителен коловоз.
- Доставка и влагане на стрелки оборудвани с електрически стрелкови обращателни апарати и нагреватели за отопление.
- Съобщителни връзки на терминала
- Видеонаблюдение на територията на терминала
- Периметрова охрана на терминала
- Изтеглителен коловоз и приемно отправните и маневрени коловози, обслужващи терминала(5-ти, 6-ти, 7-ми).
- Доставка и изпълнение на ново външно електрозахранване 20кV на КТП, разположено на площадката на терминала
- Доставка и монтаж на комплектен трансформаторен пост /КТП/ 20/0,4кv.
- Изграждане на електро захранване на всички консуматори на електрическа енергия в зоната на терминала на страна HH-380/220V.
- Изграждане на външно осветление на площадката на терминала и мълниезащита на района и.
- Изграждане на електрозахранването и осветлението на изтеглителния коловоз.
- Реконструкция на съществуващия четвъртокласен път PDV – 1251, с цел възстановяване на носимоспособността на съществуващата настилка.
- Изграждане на пътна връзка за интермодалния терминал.
- Водаснабдяване и канализация
- Изграждане на водоснабдителната и канализационната мрежа на площадката на терминала. Обекта ще се захранва с вода за питейни и противопожарни нужди от водопроводната мрежа на с.Златитрап.
Проектът в цифри
Реконструкция на съществуващия четвъртокласен път PDV – 1251
Дължината е L = 752.52 м.
Габарит – 7/10 м – 2 x 3.5 м (активни ленти)+2x1.5 м (банкет)
Напречен наклон – 2,5 % и надлъжен 0,3%.
Пътната връзка
Дължината е L = 238.40 м.
Габарит – 10 м – 2 x 3.5 (активни ленти) + 2 x 1.5 (тротоари)
Напречен наклон – 2,5 % в правите и 7% в кривите.
Надлъжния е 0,5%.
Железния път
Всички релси, които ще бъдат положени ще са тип 49 Е1 (49 kg/m).
За нуждите на терминала са предвидени 3 ПО коловоза (5-ти, 6-ти и 7-ми) с полезни дължини съответно - 638 м, 541 м и 541 м.
2ри глух коловоз – L= 645 м, от които 520 м в рамките на товато-разтоварната площадка
Административна сграда
Застроена площ
Административна сграда – 359 м²
Кабина за контрол на достъпа -15.6 м²
Разгъната застроена площ - 795.6 м
Конструкция
Избраната конструкция на пътната настилка е следната:
- бетонови блокчета – 10 см,
- пясъчна възглавница – 3 см,
- несортиран трошен камък /0-40/ – 30 см ,
- несортиран трошен камък /0-75/ – 37см,
- зона А – 40 см.
Избраната конструкция на пътната настилка е еднакава за :
- път PDV – 1251
- пътна връзка за ИМТ – 238.40 м;
- паркинг;
Конструкция на пътната настилка е следната:
- Износващ пласт от плътен асфалтобетон тип“А“ - 4 см
- Долен основен пласт от неплътен асфалтобетон – 4 см
- Асфалтобетонова смес за горен основен пласт тип „А0“ – 20 см.
- Несортиран трошен камък - 40 см
- зона А – 50 см.
Тя ще се изпълни на два етажа, без сутерен. Котата на първи етаж е +0.00 м = 170.85 м, а конструктивната височина и на двата етажа е 3.40 м, като котата на готовия покрив е +6.91 м. Сградата е изпълнена с плосък покрив.
Конструктивната система е монолитна стоманобетонна скелетна – безгредова с колони с размер 40/25см и плочи с дебелина 20 см. Фундаментите на сградата са единични – точкови фундаменти.